Tento dokument obsahuje zakladni historii a dokumentaci T.A.G.
software. Zkratka, jak uz nekteri postrehli, znamena Team of
Adventure Games. Sam nazev napovida, ze se jedna o tvorbu
textovych adventur.
Proc textovky?
Duvod je jednoduchy, me sameho (mozna jenom me) textovky bavily
uz od dob stareho Spectra, protoze jste si mohli vytvorit svou
vlastni predstavu o tom, co se kde deje a bylo to takove
dobrodruzstvi na urovni knihy. Samozrejme ti, co nemaji moc
dobrou fantazii se mylne domnivaji, ze textovky jsou na nic
a uchyluji se k hrani graficky plnohodnotnych her. Ale tam
prichazeji o to kouzlo, stejne jako kdyz se radeji nekdo podiva
na film a neprecte si radsi knihu. Dost bolo...
Trocha historie
Vznik T.A.G. se da priblizne odhadnout na brezen roku 1994, kdy
jsem ja (Buffy) (jako zakladatel) vytvoril pribeh ke hre Kral Jister.
Cely jsem ho stvoril na zakladni skole v predposledni lavici
u dveri. Tehdy jsem na to mel jeste cas, a proto jsem vytvoril
celkem 6 kol. T.A.G. tehdy melo dva cleny, coz ale netrvalo
dlouho. Grafik, ktery mi mel delat obrazky na zacatek a na konec
hry s tim prastil, kdyz mu spadl system. Normalne to vzdal a ja
musel Jistera delat sam. Takze jsem zbyl jen ja. Celou hru jsem
dokoncil asi za dva az tri mesice, ale to kdyz jsem jeste vetsinu
casu travil nekde jinde nez doma. Sam doted nechapu, jak jsem to
stihl. Ale taky vysledek podle toho samozrejme vypada. Tehdy jsem
si myslel, ze je to hodne dobre, protoze jsem videl jine
textovky, ktere takhle nevypadaly, ale prisel jsem na to, ze jsem
si jeho tvorbou asi chtel jenom neco dokazat. Cele to bylo taky
vytvoreno v QUICK BASICU. Az na nektere pratele v Orlove to moc
lidi nehralo, jen par mych znamych, kterym jsem to doslova
vnutil. To uz jsem moc neuvazoval o dilu druhem. To se vsak
zmenilo prechodem ze zakladky na stredni skolu. Po nekolika dnech
jsem nahral nekterym Jistera, to jsem ale necekal jaky to bude
mit ohlas. Nekteri s nadsenim hru dohrali za nekolik hodin a tim
me vlastne "donutili" k tvorbe dilu druheho. Nez jsem ale zacal,
nabidl se mi Jiri Benc (Som) k tomu, ze mi bude pomahat. To jsem
samozrejme prijal, protoze jsem nemel s Pascalem moc velke
zkusenosti a v Basicu se mi uz moc programovat nechtelo.
Premluvil me taky k novemu ovladani a to mysi. To jsem uvital,
ale ted zjistuju, ze to kouzlo psani prikazu na prikazovou radku
zmizelo. Prostredi a ovladac mysi byl udelan zanedlouho a pak se
objevily prvni problemy. Byly to bohuzel problemy v tymu.
Nelibilo se mi, ze mi nekdo keca do toho, co delam. Kdyz jsem
programoval sam a byl sam svuj pan, nikdo mi nerikal, ze tak je
to spatne. To se stalo. Tento stav hadek a vzajemne nasranosti se
tu a tam zase na nas prenasi, nerikam koho je to vina, nad tim se
musime zamyslet oba, ale takovato tymova prace ztraci podle meho
smysl. - Vsechno se casem vyresi a taky vyresilo.Ted uz pracujeme
skoro tymove a je to OK. (Dopsano tesne pred dokoncenim hry
s nozem na krku.:-))
Ale uz dost.
Do tymu vlastne patri i muj dalsi spoluzak, ktery delal do
Jistera 2 veskere obrazky. Uz to, ze jsou delane v Pascalu, ne
v nejakem grafickem editoru, svedci o jeho kvalitach. Jmenuje se
Jiri Figala (Figi) a znam se s nim uz delsi dobu.
Tento text je obsažen v archivu Krále Jistera 2, takže pokud si ho stáhnete, určitě tam na něj narazíte.
Znovu to psát by bylo zytečné, i když se spousta věcí změnila, ale celková historie zůstala stejná.
Buffy