Král Jister
novinky
o hře
příběh
historie
budoucnost
o autorech
download
kontakt
part3
zpět na úvodní stránku
domovská stránka původní české textové hry
Historie
Tento dokument obsahuje zakladni historii a dokumentaci T.A.G. software. Zkratka, jak uz nekteri postrehli, znamena Team of Adventure Games. Sam nazev napovida, ze se jedna o tvorbu textovych adventur.

Proc textovky?
Duvod je jednoduchy, me sameho (mozna jenom me) textovky bavily uz od dob stareho Spectra, protoze jste si mohli vytvorit svou vlastni predstavu o tom, co se kde deje a bylo to takove dobrodruzstvi na urovni knihy. Samozrejme ti, co nemaji moc dobrou fantazii se mylne domnivaji, ze textovky jsou na nic a uchyluji se k hrani graficky plnohodnotnych her. Ale tam prichazeji o to kouzlo, stejne jako kdyz se radeji nekdo podiva na film a neprecte si radsi knihu. Dost bolo...

Trocha historie
Vznik T.A.G. se da priblizne odhadnout na brezen roku 1994, kdy jsem ja (Buffy) (jako zakladatel) vytvoril pribeh ke hre Kral Jister. Cely jsem ho stvoril na zakladni skole v predposledni lavici u dveri. Tehdy jsem na to mel jeste cas, a proto jsem vytvoril celkem 6 kol. T.A.G. tehdy melo dva cleny, coz ale netrvalo dlouho. Grafik, ktery mi mel delat obrazky na zacatek a na konec hry s tim prastil, kdyz mu spadl system. Normalne to vzdal a ja musel Jistera delat sam. Takze jsem zbyl jen ja. Celou hru jsem dokoncil asi za dva az tri mesice, ale to kdyz jsem jeste vetsinu casu travil nekde jinde nez doma. Sam doted nechapu, jak jsem to stihl. Ale taky vysledek podle toho samozrejme vypada. Tehdy jsem si myslel, ze je to hodne dobre, protoze jsem videl jine textovky, ktere takhle nevypadaly, ale prisel jsem na to, ze jsem si jeho tvorbou asi chtel jenom neco dokazat. Cele to bylo taky vytvoreno v QUICK BASICU. Az na nektere pratele v Orlove to moc lidi nehralo, jen par mych znamych, kterym jsem to doslova vnutil. To uz jsem moc neuvazoval o dilu druhem. To se vsak zmenilo prechodem ze zakladky na stredni skolu. Po nekolika dnech jsem nahral nekterym Jistera, to jsem ale necekal jaky to bude mit ohlas. Nekteri s nadsenim hru dohrali za nekolik hodin a tim me vlastne "donutili" k tvorbe dilu druheho. Nez jsem ale zacal, nabidl se mi Jiri Benc (Som) k tomu, ze mi bude pomahat. To jsem samozrejme prijal, protoze jsem nemel s Pascalem moc velke zkusenosti a v Basicu se mi uz moc programovat nechtelo. Premluvil me taky k novemu ovladani a to mysi. To jsem uvital, ale ted zjistuju, ze to kouzlo psani prikazu na prikazovou radku zmizelo. Prostredi a ovladac mysi byl udelan zanedlouho a pak se objevily prvni problemy. Byly to bohuzel problemy v tymu. Nelibilo se mi, ze mi nekdo keca do toho, co delam. Kdyz jsem programoval sam a byl sam svuj pan, nikdo mi nerikal, ze tak je to spatne. To se stalo. Tento stav hadek a vzajemne nasranosti se tu a tam zase na nas prenasi, nerikam koho je to vina, nad tim se musime zamyslet oba, ale takovato tymova prace ztraci podle meho smysl. - Vsechno se casem vyresi a taky vyresilo.Ted uz pracujeme skoro tymove a je to OK. (Dopsano tesne pred dokoncenim hry s nozem na krku.:-)) Ale uz dost.

Do tymu vlastne patri i muj dalsi spoluzak, ktery delal do Jistera 2 veskere obrazky. Uz to, ze jsou delane v Pascalu, ne v nejakem grafickem editoru, svedci o jeho kvalitach. Jmenuje se Jiri Figala (Figi) a znam se s nim uz delsi dobu.

Tento text je obsažen v archivu Krále Jistera 2, takže pokud si ho stáhnete, určitě tam na něj narazíte. Znovu to psát by bylo zytečné, i když se spousta věcí změnila, ale celková historie zůstala stejná.

Buffy